Padomi

Kas jāzina pirmoreiz nākot uz sporta klubu

Beidzot esi nolēmis/usi apmeklēt sporta klubu? Apsveicam! Šis noteikti ir viens no pareizākajiem lēmumiem Tavā dzīvē! Lūk, daži padomi, ar ko sākt…

Sporta kluba izvēle

Īstā sporta kluba izvēle atkarīga no daudziem faktoriem – atrašanās vietas, abonementu cenām, grupu nodarbību un aprīkojuma piedāvājuma, atmosfēras u.c. Iespējams, ka Tev būs kādu laiku jāapmeklē vairāki klubi, līdz atradīsi savējo. Ja Tev patīk nedaudz urbāna vide, mājīga un draudzīga atmosfēra, inovatīvas treniņu iespējas, tad “Veselības Fabrika” būs Tavs sporta klubs. Un nebaidies, ka, ienākot klubā, ieraudzīsi tikai slaidas modeles vai muskuļainus supermeņus, uz sporta klubiem mūsdienās nāk daudz un dažādi klienti – gan jauni, gan cilvēki gados, gan tievāki, gan ne tik tievi. Galvenais ir sākt un darīt!

Sporta tērpa iegāde Galvenais faktors – justies ērti. Nežēlo naudu labiem sporta apaviem, īpaši aerobikas. Trenažieru zālē ar gumijas čībām vingrot ir aizliegts. Ieteikums izvēlēties sportam piemērotu apģērbu no elpojošiem materiāliem, kā arī atbilstoši nodarbības specifikai – piemēram, ja plāno apmeklēt Velo nodarbību, noteikti nebūs droši izvēlēties garas bikses ar platiem galiem (tie var ieķerties pedāļos), savukārt deju nodarbībai tās būs ideālas. Spēka nodarbībām un trenažieru zālei vēlams iegādāties arī fitnesa cimdus – rokas vingrojot svīst, cimdi nodrošinās labāku “saķeri” ar inventāru.

Abonementa iegāde Pirmajā reizē nesteidzies ar tā iegādi – izmēģini kluba piedāvātās iespējas, apskati trenažierus un aprīkojumu, iepazīsti trenerus un iejūties atmosfērā. Ja ar pirmo reizi tas viss tā īsti nav izjusts, iegādājies reižu abonementu.

Pirmā vizīte sporta klubā Ja dodies uz iepriekš izvēlētu nodarbību, noteikti ierodies vismaz pusstundu ātrāk, jaunu klientu “noformēšana”, kā arī telpu parādīšana prasa laiku. Rēķinies, ka arī treneris vēlēsies Tev pirms nodarbības pastāstīt par tās specifiku un iepazīstināt ar izmantojamo aprīkojumu, tāpēc centies nekavēt nodarbību sākumu. Noteikti parunājies ar trenažieru zāles dežurējošo treneri – lai viņš parāda pieejamo aprīkojumu, iesaka vēlamos slodzi vai sastāda treniņprogrammu. Būtu vēlams iepazīties arī ar kluba iekšējās kārtības noteikumiem, lai vēlāk nebūtu nepatīkamu pārsteigumu vai situāciju.

Nodarbības vai treniņa izvēle Ja pirms sporta kluba apmeklējuma neesi bijis īpaši aktīvs, ieteiktu nepārspīlēt ar fiziskās slodzes izvēli. Ja domā, ka zaudēsi miljons kaloriju, pirmajā dienā ceļot maksimālus svarus vai novingrojot trijās nodarbībās pēc kārtas, diemžēl maldies. Tik ātri liekās kalorijas nepazūd, drīzāk iedzīvosies muskuļu traumās un pārslodzē. Sāc ar lēnas vai vidējas intensitātes slodzēm. Noteikti informē treneri, ja nodarbībā vai zālē esi pirmo reizi. Pirms sāc trenēties trenažieru zālē, ieteiktu sākumā pastrādāt ar personāltreneri.

Kas jāņem līdzi? Sportošanas tērps, dvielis, maiņas veļa, dušas čības, higiēnas un kosmētikas piederumi, kā arī ūdens pudele. Ja ūdens ir aizmirsies, nekas, to var iegādāties uz vietas, kā arī sporta uzturu un veselīgu “našķi”. Tikai atceries – sporta klubs nav vieta, kur veikt tādas ķermeņa kopšanas procedūras kā skūšanās, vaksācija, pretcelulīta u.c. procedūras. To labāk dari mājās vai speciāli tam paredzētos salonos.

PADOMI:

1) Viens no pārsteidzošākajiem faktiem jau skolas solā ir tas, ka ķermenis sastāv no 70% ūdens. Tieši ūdens radikāli ietekmē mūsu organismu.  Ārsti iesaka lietot 1.5-3 litri dzeramā ūdens katru dienu. Dzer ūdeni un esi vesels!
2) Brokastis ir dienas svarīgākā ēdienreize. Brokastu uzdevums ir stimulēt vielmaiņu un dot enerģiju visai dienai. Ārsti atklājuši faktu, ka cilvēki, kas neēd brokastis, vieglāk uzkrāj lieko ķermeņa svaru vai ir korpulenti. Piedomāsim pie pirmās dienas maltītes vairāk!
3) Regulāra sportošana ir ieguvums ikvienam ķermenim. Sportošana galvenokārt stiprina sirdi un elpošanu. Asins plūsma ir daudz efektīvāka, dodot tik nepieciešamo skābekli plaušām un uzturvielas ķermenim. Tas ir viens no iemesliem, kādēļ Jūs galvenokārt pēc sportošanas jūtaties atspirguši un daudz enerģiskāki.
4) Svaigiem augļiem, augļu sulām un žāvētiem augļiem jākļūst par mūsu ikdienas uztura svarīgu sastāvdaļu. Augļi kalpos kā lielisks deserts, jo mūsu organisms tos ļoti viegli pārstrādā. Tāpat augļi ir dabīgais antioksidantu avots, kas aizsargā ķermeņa imūnsistēmu.
5) Rieksti – kā veselīga uzkoda ikdienā! Daudzi no jums jau būs dzirdējuši, ka rieksti ir lielisks palīgs ceļā uz veselīgu uzturu. Tie satur taukus un kalorijas, tomēr nesatur holesterīnu. Rieksti stimulē smadzeņu darbību un lieliski palīdz nomākt izsalkuma sajūtu, lai ķermenis neatrastos badā starp ēdienreizēm. Turklāt riekstiem pa spēkam ilgstoši saglabāt savas vērtīgās īpašības, kas jo īpaši svarīgi ir ziemā.
6) Sabalansēta slodze. Atsākot treniņus pēc ilgāka pārtraukuma, svarīgi atcerēties, ka šo laiku arī ķermenis ir atpūties un uzreiz liela slodze treniņos nav ieteicama. Liec muskuļiem atkal sajust slodzi pakāpeniski un atsāc treniņus ar prātu. Nebaidies prasīt padomus treneriem!